education & tech

mLearning, teacher, scholar, social media

Education + Tech

Education & Tech, was created to build hope that education based on social technologies, can transform the new century, and enable abundance not only spiritually but economically. Milton Ramirez, Ed.D. - @tonnet is the founder & editor. He is a teacher, tech blogger, writes on education, and hails this blog from Union, NJ. For further questions, tips or concerns please e-mail him to:miltonramirez [at] educationandtech [dot] com

Teacher + Scholar

If you are a regular to Blog Education & Tech, you shall remember that I am a blogger and I'd written a post about education almost everyday since 2003. Education & Tech provides you with education news, expert tech advice, classroom management ideas, and social media tools for educators, administrators, parents and k-12 students.

Welcome Twitterer! Why not like our site for more updates?

La ilusión de la espera

Para quien se ha radicado en los EE.UU una de sus primeras prioridades es legalizarse. Pero la obtención de la residencia demora tanto que muchos immigrantes tienen que resignarse a vivir en la clandestinidad. Eduardo Juárez de la Fundación Internacional del Inmigrante dice que de los millones de inmigrantes indocumentados en Estados Unidos, mas de un 50% están en trámite de su residencia por vía de familiares residentes y ciudadanos, pero no pueden hacerlo por las demoras en el otorgamiento de las residencias por cuota anual existente.

Los hijos de ciudadanos, solteros y mayores de edad, estaban recibiendo residencia en octubre del 2000 sí comenzaron su trámite antes del 1 de febrero de 1999. En el mes de julio del 2005, casi cinco años después, solamente aquellos que solicitaron su trámite antes del 8 de abril del 2001, podrán legalizarse. Puede usted observar que hubo un adelanto de casi dos años en el transcurso de cinco. Luego, si compara abril del 2001 a Julio del 2005, creerá en la ilusión de que la demora son tan solo cuatro años, cuando en realidad son más de diez!

Usted entiende? Si no lo entiende, no está solo, representa a la mayoría de inmigrantes, ansiosos por el gozo de libertad que se merecen...

INSIDE EDUCATIONANDTECH.COM

Blogger User's Comments

HTML: < b >, < i >, < a > accepted. Try the scaped code here.

Still didn't find what you were looking for? Please, try again


Loading